Search This Blog

Saturday, August 15, 2009

Agama, bangsa dan tanah air

Oleh : Nash Ar-Rawy

Hanya Islam yang bisa menyelamatkan bangsa dan tanah air. Orang bukan Islam bisa saja menghina Islam apabila para pemimpin umat Islam celupar sekali mulutnya mempertikaikan kebenaran Islam. Ini adalah pengkhianatan agama dan jenayah agama yang telah di lakukan oleh pemimpin umat Islam yang berfahaman sekular nasionalis.

Di dada akhbar pernah acapkali pemimpin sekular nasionalis mengatakan bahawa hukum Islam tiada sesuai untuk masyarakat majmuk dan Hudud hanya ada satu peratus sahaja di dalam Qur’an. Penghinaan ke atas hukum Islam ini dilakukan sendiri oleh para pemimpin sekular nasionalis . Justeru itu, tiada menghairankan jika pemimpin hindu menyatakan , “ Kerajaan juga yang bikin jalan raya! Qur’an apa boleh buat ? Disambut dengan tepukan gemuruh dan ketawa oleh hadirin di kalangan puak nasionalis sekular.

Ramai di kalangan mereka yang kurang asam dengan tuhan ; sedangkan perbuatan yang terkutuk itu boleh membatalkan tauhid dan rosak syahadah. Para mufti, IKIM , Pusat Islam dan sebagainya tiada berani menegaskan perkara-perkara yang boleh membatalkan syahadah kerna takut kehilangan kerusi empuk yang diduduki. Akibahnya, berlakulah pengkhianatan yang ketara ke atas kesucian agama Islam yang dilakukan oleh para pemimpin negara.

Bahkan, allahyarham bekas Mufti Selangor yang tegas dengan obligasi agamanya di pecat hanya kerna menggezetkan fatwa mengharamkan gadis Islam menyertai pertandingan ratu cantik dan mengambil tindakan penguatkuasaan ke atas mereka yang terlibat justeru kerna memang ada peruntukan undang-undang serta mengarahkan tindakan yang sama di ambil ke atas wanita Islam yang bekerja di The Ship sebagai pelayan minuman keras.

Sesungguhnya pengkhianat agama dan penjenayah agama adalah makhluk perosak yang lebih jahat dan hina daripada pengkhianat bangsa dan negara kerna semuanya berpunca daripada fahaman dan pegangan yang sesat . Yakni, perjuangan assobiyyah atau kebangsaan yang sama sesatnya dengan komunis.

Justeru itu, tiada hairanlah biasiswa yang pernah dini’mati oleh semua pelajar Islam bumiputera di hapuskan sekalipun iannya mengkhianati peruntukan yang sediada dalam perlembagaan persekutuan. Penderhakaan yang sebenar yang dilakukan ke atas institusi raja juga di khianati oleh puak nasionalis sekular ini apabila kuasa imuniti raja dihakis oleh mereka. Bukankah ini suatu pengkhianatan yang nyata yang di lakukan oleh puak nasionalis sekular yang cuba dialihkan kepada orang lain. Sendiri yang menjadi pencuri tetapi berteriak di khalayak , “ Pencuri! Pencuri ! Pencuri “ .

Pulau Pinang dan Pulau Singapura pernah dikuasai oleh penjajah British hasil daripada penjanjian dengan Sultan Kedah dan Johor. Akan tetapi, setelah merdeka , almarhum Profesor Dr. Burhanuddin Al Helmy pernah menyusulkan agar kedua- dua pulau itu dikembalikan kepada pemerintahan beraja iaitu kepada jajahan takluk Sultan Johor ( Singapura) dan jajahan takluk Sultan Kedah ( Pulau Pinang ) yang di tolak oleh Tunku; justeru kerna Malaysia sudah pun merdeka dengan British; yang sekaligus segala perjanjian lama terbatal dengan sendirinya bagi negeri yang sudah merdeka. Sekarang, siapa yang sebenarnya meneruskan agenda dasar pengkhianatan ke atas agama , bangsa dan tanahair.

Anak bangsa yang kecundang di dalam mata pelajaran Sains dan Matematik kerna pembelajaran di dalam bukan bahasa ibunda tetapi di dalam bahasa penjajah . Yakni, bahasa Inggeris di tangguhkan bukannya di mansuhkan terus, kerna demi menjaga periok nasi para kroni pemegang kontrak yang lebih utama daripada masa depan dan pembelajaran anak bangsa yang menelan belanja RM 5 Billion dihabiskan .

Saham-saham yang di khususkan kepada bumiputra di sapu-habis oleh beberapa kerat suku –sakat kroni Umnoputra yang sepatutnya di berikan kepada persatuan dan pertubuhan bumiputra . Tetapi, digunakan untuk mengkayakan Tan Sri dan Datuk Sri bukannya golangan marhein. Inilah kerja puak-puak nasionalis sekular yang menipu bangsa sendiri( Melayu ) meneruskan agenda pengkhianatan mereka dengan menyalahgunakan kuasa dan amanah yang diberikan tuhan kepada mereka.

Peruntukan perkapita sekolah agama rakyat dinafikan kerna di khuatiri akan melahirkan ramai lagi pejuang –penjuang Islam yang silih berganti. Bukankah ini satu lagi agenda pengkhianatan yang berterusan di lakukan oleh mereka yang cuba membendung dan mengekang perkembangan Islam di negara ini.

RM 1Billion yang sepatutnya menjadi hak rakyat Trengganu hasil pendapatan petronas, iatu sebayak 5% kepada kerajaan negeri di nafikan . Tetapi , boleh pula di salurkan kerna UBN yang memerintah. Di manakah hak orang Islam sebelum ini yang di nafikan dan di manakah konsep federalisme kerajaan pusat ? . Yang paling mutakhir, penafian hak rakyat Kelantan RM 1 Billion; peruntukan petronas 5% kepada rakyat Kelantan ( Kerajaan Negeri ) . Umat Islam sekali lagi dianiayai oleh agenda dan dasar pengkhianatan UBN yang berterusan sehingga kini, dulu dan akan datang.

Pembunuhan umat Islam di Memali merupakan satu lagi detik sejarah yang ditinta dengan darah umat Islam yang dizalimi. Para syuhda’ ini mendapat iktiraf Al Sultan Kedah yang mengziarahi kuburan mereka . Puak ekstremis nasionalis ini masih lagi terhutang dengan perbuatan khianat mereka kerna sehingga kini , mereka yang terlibat dengan trajedi Memali tiada bisa dibuktikan bersalah di mahkamah . Siapakah sebenarnya pengkhianat agama, bangsa dan tanah air ?

Semua bangsa terlibat sebagai demonstran Anti- ISA , tetapi hak perlembagaan mereka dinafikan . Lebih kurang 500 para demonstran di tangkap. Ramai yang di aniayai dengan semburan gas pemedih mata dan pancuran air bercampur asid. Ini lah gambaran Satu Malaysia yang bermula dengan pengkhiatan ke atas peruntukan perlembagaan yang membenarkan kebebasan bersuara dan perhimpunan secara aman.

Hentikankan propaganda pembohongan puak nasionalis sekular ini kerna rakyat sudah celik politik bukannya hidup di era tahun 60an atau 90an , tetapi di zaman siber yang luas terbuka tidak lagi jumud dan primitif seperti otak-otak nasionalis sekular yang berada di penghujung hayat ; menantikan zaman kejatuhan ibarat roda yang berputar. Sekarang , giliran mereka pula untuk berada di bawah sebagai ketua pembangkang di peringkat pusat dan negeri . Insya Allah Hu Ta’ala.

Bangun dan merdekakan agama, bangsa dan tanah air daripada kongkongan , belenggu dan pengkhianatan demi pengkhianatan yang di lakukan oleh pemerintahan “Neo- Colonialism” : penjajahan bentuk baru yang menjajah agama , bangsa dan tanah air untuk kepentingan segelintir suku-sakat kroni umnoputra yang hidup dengan talian hayat ISA , memperkudakan SPRM, polis, mahkamah dan propaganda media termasuklah RTM milik rakyat Malaysia

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin