Search This Blog

Sunday, July 19, 2009

KECURIAN KABEL TELEFON TM DEKAT PERMATANG PASIR, BALIK PULAU ,PULAU PINANG
















Gambar-gambar ini menunjukkan kabel yang di potong oleh orang yang mungkin takde duit kot nak makan, terpaksa la curi kabel yang tak seberapa ni, kejadian ini mengakibatkan talian telefon dan internet aku dan penduduk sekitar sini tak berfungsi selama dua hari,
Kejadian ini disedari berlaku oleh aku pada malam sabtu kira-kira jam 2 pagi 18 julai 2009, sebab waktu tu aku tgh nak update blog aku, tiba-tiba takde line, aku ingat orang TM tgh buat kerja, aku pun tak kisah le,pastu aku pun masuk tidur, esok pagi tu pada waktu subuh aku cuba periksa balik phone line aku, tapi masih lagi takde line(mungkin TM tengah buat keje lagi kot) pada pukul 11 pagi aku pun keluar le nak pergi kat kedai HARDWARE kat depan simpang nak masuk kat kampung aku, aku tanya kat nyonya tu line phone dia ade ke? dia kata ade, tapi kenapa rumah aku takde? masuk aku balik aku cuba tengok kat wayar telefon kat tepi jalan tu, pastu aku ternampak sesuatu yang pelik seperti dalam gambar kat atas tu. Nampaknya undang-undang HUDUD wajib dibuat sekarang ni, sebab kalau takde HUDUD kejadian macam ni aku terus berleluasa.

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin